You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

Telefon Muzik Pilihan

by Mohd Syakir Yusof | 9:33 AM in |

Pelbagai kriteria orang dalam memilih telefon muzik. Antaranya kelantangan suara, butang khas untuk memain semula, kapasiti muatan dan kuasa bateri.

Majalah PC Julai 2008 menegeluarkan isu mengenai 10 telefon Muzik pilihan. Di dalam senarai tersebut terdapat 3 telefon Nokia, 3 telefon Samsung, 2 telefon Sony Ericsson dan 1 telefon LG dan telefon Motorola.

Telefon Nokia yang tersenarai ialah N91, Nokia 5220 dan 5320 XpressMusic. Nokia N91 menawarkan kapasiti sehingga 8gb dan menyokong pelbagai format muzik serta mempunyai radio FM stereo.

Manakala Nokia 5320 dilengkapi dengan 3G, akses web dan kawalan suara “Say and Play’. Ciri menarik yang terdapat pada telefon ini ialah ia mempunyai cip audio untuk kualiti hi-fi dan masa memain semula sehingga 24jam. Lama tu. Telefon Nokia 5220 sama seperti 5320 tetapi ia lebih nipis.

Sony Ericsson mempertaruhkan W7601 dan W3501. Telefon Sony Ericsson W7601 terkenal dengan ciri uniknya iaitu mempunyai fungsi kawalan media secara goncangan. Kita kena goncang ke depan kalau nak memain semula muzik. Telefon Sony Ericsson W3501 merupakan telefon muzik flip.

Dalam banyak-banyak telefon muzik yang tersenarai, telefon Nokia 5320 XpressMusic merupakan telefon muzik pilihan saya. Saya memilih telefon tersebut kerana ia mempunyai bentuk telefon yang klasik. Memang saya suka yang klasik. Lagi satu telefon ini mempunyai pembesar suara yang mantap dan tajam (pernah pinjam dengan kawan, dengar kualiti memang bagus).

Apapun saya masih setia dengan telefon yang ada sekarang (Nokia 1100 aka telefon ada lampu suluh, huhu..) memandangkan ia masih ok dan nak beli telefon muzik bukan manjadi keperluan sekarang.

0 comments:

Kementerian Pelajaran Malaysia

About me

My Favourite

Seri Abim
PPDHL
Adbrite

Lets Chat

Visitors

Viewers

Solat

Blog Ranking

Top Blogs
Education and Training Blogs - BlogCatalog Blog Directory
Google PageRank
Add to Technorati Favorites
Academics blogs
Academics Blogs
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals
Best Malaysian Sites
Blogarama - The Blog Directory


World Top Sites
Malaysian Topsites - Top Malaysian Web Sites


Support Me!!

Please Support my work and help me to keep going..Any help would be highly appreciated..thanks!