You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

Mesyuarat PenyelarasMakmal Komputer PPD

by Mohd Syakir Yusof | 4:03 PM in |

Pada 04 Julai 2008 yang lalu Ustaz menghadiri Mesyuarat Penyelaras Makmal Komputer Sekolah Daerah Hulu Langat. Mesyuarat ini diadakan di Dewan Blok E, PPD Hulu Langat. PPD ini terletak dengan dengan Tesco, Saujana Impian.

Walaupun mesyuarat ini membincangkan tentang isu-isu Makmal Komputer sekolah kerajaan tetapi beberapa perkara sedang dan boleh diaplikasikan di sekolah Seri Abim Sg Ramal.

Antara perkara-perkara tersebut ialah:

  1. Jadual Penggunaan Makmal hendaklah ditampal.
  2. Buku rekod penggunaan Makmal hendaklah diadakan.
  3. Buku inventori Makmal Komputer.

Seri Abim Sg Ramal sangat beruntung kerana mempunyai kemudahan ICT yang agak lengkap. Ada juga sekolah kerajaan yang belum lengkap dengan kemudahan ICT. Tapi kebanyakannya sudah lengkap dan lebih daripada Makmal Komputer Seri Abim Sg Ramal. Yang lebih itu ialah makmal komputer di sekolah kerajaan terletak di bangunan yang besar dan selesa.

Walaupun begitu kemudahan di Makmal Komputer Seri Abim sudah memadai untuk pembelajaran murid-murid. Cuma kena maintain dan tambahkan keceriaan makmal komputer. Insya-Allah ustaz akan berusaha ke arah itu. Ustaz akan mengemaskini tugas-tugas yang perlu dilakukan di makmal komputer sekolah.

Selain itu Ustaz mengharapkan para pelajar dapat menggunakan kemudahan ICT di makmal komputer dengan lebih cermat. Manfaatkan sepenuhnya kemudahan itu kerana ibubapa dan penjaga murid-murid telah membayar yuran yang agak tinggi untuk pembelajaran komputer di sekolah.

Selepas mesyuarat, ceramah mengenai keselamatan internet diadakan. Kupasan tentang ceramah itu Ustaz akan blog di entry yang lain. Ceramah tamat pukul 12.30 tengahari. Ustaz bergegas ke Sg Ramal untuk mengerjakan solat Jumaat di Masjid al-Falah.

0 comments:

Kementerian Pelajaran Malaysia

About me

My Favourite

Seri Abim
PPDHL
Adbrite

Lets Chat

Visitors

Viewers

Solat

Blog Ranking

Top Blogs
Education and Training Blogs - BlogCatalog Blog Directory
Google PageRank
Add to Technorati Favorites
Academics blogs
Academics Blogs
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals
Best Malaysian Sites
Blogarama - The Blog Directory


World Top Sites
Malaysian Topsites - Top Malaysian Web Sites


Support Me!!

Please Support my work and help me to keep going..Any help would be highly appreciated..thanks!